april 17, 2019

Såna äventyr.

Jag har varit på vårt huvudkontor idag. Kontoret ligger i min hemstad så efter lunch åkte jag hem till mina föräldrar och jobbade klart dagen hemma hos dem. Satt med datorn i knäet i deras soffa med hunden tätt intill. Satt även en timme i en stol mot en husvägg med näsan vänd mot solen och ögonen slutna. Det är så man vet att man är vuxen förresten.

Det var fint att andas skogsluft en eftermiddag. Att promenera på de smala vägarna som saknar trottoarer med hunden, att inte trängas med kollegor vid kaffemaskinen eller känna den kollektiva stressen. Även om jag har jobbat och haft ganska mycket att göra så blir det under ett annat lugn när man är hemma hos mamma.

Det var ett fint miljöombyte. Frisk luft och skog och fågelkvitter. En öppen ytterdörr och tystnaden och stillheten. Vi lagade mat tillsammans och åt och pratade ikapp och sen körde hon mig till tåget. Och nu sitter jag här, en kvart eller så från att vara hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar