april 28, 2019

Lycklig men trött.

De kommer strax efter halv fyra, mina fastrar. Vi häller upp champagne i våra glas och sätter oss i soffan. En liten stund senare plingar det på dörren och utanför står min familj. Jag har nog aldrig sett min pappa så förvånad som när han såg sina systrar i mitt vardagsrum.

Ett par timmar senare vandrar vi en knapp kilometer, till restaurangen där jag har bokat bord. Servitörerna är familjära och underbara, maten är fantastisk och min pappa så glad. Vi avslutar kvällen med en drink i deras hotellbar, kramas hej då och säger god natt, vi ses imorgon och är i säng bara lite efter midnatt.

Vaknar vid åttatrettio, dricker kaffe och kliver i en klänning och drar en borste genom håret. En timme senare äter vi hotellfrukost tillsammans. Promenerar genom stan, sitter i solen på trappan till dramaten, dricker kaffe och äter kanelbulle på café. Sen kramas vi hej då igen. Några åker till flygplatsen, andra tillbaka till den lilla staden och vi går hem.

Och så gick helgen när min pappa fyllde sextio år. För att vara någon som allra helst bara vill vara hemma i sin trädgård så verkar han tycka att det var ett väldigt fint dygn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar