april 27, 2019

Så ivrig inför kvällen.

För någon timme sedan kidnappades min far. Fast det var en snäll kidnappning förstås. En där han fick veta att han skulle packa ner finbyxorna och skjortan och vara redo att sätta sig i en bil tjugo minuter senare. Ungefär samtidigt flög hans systrar in, landade i Stockholm och begav sig till hotellet där de och mina föräldrar, mina bröder och svägerskor ska bo inatt.

Jag har bett mina fastrar smyga ut från hotellet och vara hos oss en kvart innan de andra, för fastrarna är en överraskning till alla. Vid fyra kommer de alla vara här. Då ska vi stå redo med champagnen för att fira min pappa som fyllde sextio tidigare i veckan.

Jag har bokat bord hos vår mysigaste lilla italienare och komponerat ihop en festmeny tillsammans med kocken. Vi ska få charkuterier på en lång bricka, massa pasta efter det och till sist en tiramisutårta. Något kraftfullt rödvin till och massor med livfulla samtal, sen tänker jag att det är allt som kvällen nånsin kommer behöva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar