april 12, 2019

Tack och hej.

Så blev det fredag och jag är hemma i Stockholm igen. Det är första dagen som jag inte har någonstans jag måste vara, bara på kontoret. I kalendern finns två möten och de är interna. Jag genomför det första och ställer in det andra, inser att timmarna inte räcker annars.

Handlar pasta och räkor och grönsaker, nya tulpaner och en flaska rött. När jag kommer hem är klockan halv sex och min man sitter vid matbordet med datorn framför sig och har något slags krisande skypemöte. Han sitter där fortfarande, fast klockan nästan är tre timmar senare. Det verkar fortfarande vara en kris.

Jag har lagat mat och ätit tillsammans med barnet, pratat om hans dag och frågat om vännerna och sagt att han får slänga sig framför netflix. Nu sitter jag i sängen. Jag tror att jag ska hänga här så länge, tillsammans med vinglaset som står på nattduksbordet och någon serie som sällskap. Eventuellt stannar jag här resten av helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar