april 18, 2019

Rapport från en skärtorsdag.

Så jag satt en timme mot en husvägg igår, med ansiktet mot solen. Och brände pannan, näsan och hakan. Just de partierna i mitt ansikte är knallröda, övriga delar är bleka. Det ser verkligen jättedumt ut. Det gör ont också, spänner i huden fast jag återfuktar hundra gånger om dagen. Hädanefter blir det spf varje morgon.

Jag tog påsk redan vid tre idag. Sa hej då till ingen på kontoret eftersom det redan var tomt, pulade ner trenchcoaten i väskan och lät dörren gå igen bakom mig. Promenerade över soldränkta trottoarer och förbi fulla uteserveringar. I frysen ligger en flaska prosecco och blir kall, väntar på att vi ska bli redo att göra oss en vårkväll. Jag tror att vi ska grilla sparris. Säkert något mer, men det känns inte lika viktigt som sparrisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar