april 23, 2019

Pang boom in i veckan.

Klockan är halv åtta när jag kliver ut på trottoaren efter min föreläsning. Fast föreläsning är inte rätt, vi har två dagar simulering där vi arbetar i grupper, men jag orkar inte sudda och skriva om. Solen rundar de höga hustopparna lite längre bort på Kungsholmen, lämnar kvar ett stråk av vårkvällsvärme. Jag kommer på att jag inte har druckit kaffe på flera timmar. Köper en kopp från seven eleven och promenerar hem.

Stannar på hörnet och beställer en banh mi med sidfläsk. Sitter skräddare i soffan och äter, dricker fyra stora glas vatten eftersom det är så starkt. Vattnar blommorna på balkongen och pratar med männen i mitt liv. Klockan är tjugoetttrettio och jag ska gå och lägga mig, låta allt börja om i en ny dag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar