april 25, 2019

Rapport från en dag.

Plötsligt blev det torsdag. Jag tar ett möte på skype, tänker att det inte är någon mening med att åka in till kontoret för bara några timmar. Jobbar från köksbordet, bryter för en tidig lunchpromenad. Köper en sallad på vägen hem.

Sen promenerar jag till skolan, tredje dagen på rad. Vi sitter i projektgruppen och jobbar bort hela eftermiddagen. När klockan närmar sig sex bryter vi upp. Jag går förbi restaurangen där vi ska fira min pappas sextioårsdag på lördag, bestämmer de sista detaljerna med kocken.

Lagar kyckling, ris och sås till middag. Jag tror inte att vi har ätit kyckling, ris och sås på flera år. Det smakar barndom. Hjälper barnet med en läxa och känner hur halsen gör lite ont. Dricker en kopp te och tänker att jag vägrar bli sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar