december 30, 2018

Trettionde december.

Vi har bokat bord för nyårssupé imorgon. Vi är ett sällskap om fem och efteråt ska vi fortsätta hem till oss, ta emot ännu några fler, hemmafesta uppklädda till tänderna och dricka champagne och äta choklad. Fast vi har precis ätit upp nästan all choklad som vi har köpt hem, jag måste komma ihåg det imorgon.

Vi har haft en städdag idag, fast det är en lögn för den där städningen som vi har ägnat oss åt idag, den har resulterat i att saker är mer framplockade än bortplockade. Mot slutet av städningen som aldrig skedde fick jag den eminenta idén att testa vilket läppstift som satt bäst när man läppjar på en drink (klockan var efter fem) och sen var jag tvungen att se om sotade ögon var för mycket till läpparna (det var det) och vid drink nummer två blev jag så irriterad på vår frostiga frys att jag började avfrosta fanskapet, iförd tights och min mans skjorta, en klassisk nyårsmakeup och en dry martini.

Det var inte enligt planen. Och nu sitter vi här, klockan räknas nog som sen och vi orkar inte städa mer. Det är synd, det vore så skönt att hinna sova middag imorgon för jag vill festa till de tidiga morgontimmarna. Nej, jag ska dra upp oss i ett ryck. Det blir ingen riktigt nyårsfest utan en middagslur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar