december 26, 2018

Att bota uttråknad med galenskap.

Jag låg i soffan sent igårkväll och hade läst ut alla böcker, läst ut internet och hade inga fler ord i mina fingrar. Sa till min man att jag kände mig uttråkad och han tittade på mig och frågade om jag kunde minnas när jag senast hade tråkigt. När jag... var barn? svarade jag. Jag har inte haft tid att ha tråkigt sen jag blev vuxen.

Det måste ju vara något att eftersträva, tänker jag. Att ha tråkigt oftare. Jag tror att det är ett sundhetstecken. Fast idag kommer inte bli tråkig, för jag och barnet ska åka till Mall of Scandinavia och köpa jeans. Det är löjligt hur fort hans ben växer, de håller på att ruinera mig. Så vi ska mellandagsshoppa i Sveriges största galleria. Det kommer inte bli tråkigt, det kommer bli svettigt och hysteriskt och alldeles, alldeles underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar