december 20, 2018

Dagarna före.

Så går en onsdag och en torsdag och den årliga, stora konferensen ligger mot min rygg. Om fyra dagar är det julafton och jag är så väldigt redo för det. Jag vill inte tänka på jobbet, vill inte stressa. Jag vill rulla köttbullar och griljera julskinka, äta choklad och dricka glögg. Ligga i soffan med en filt över benen och titta på julgranen.

Jag har bestämt mig för att inte tänka på jobbet alls under helgerna, för jag tror att jag behöver fundera på vad jag vill. Jag tänker att jag bäst funderar på det genom att inte tänka alls och sen känna efter i magen hur det känns att starta upp tjugonitton. Jag inser att det är fegt, men det är fan läskigt att nå slutsatser om att något kanske måste förändras.

Nej, det här var ett sidospår. Det som jag skulle säga var att jag har bakat saffranssnittar och barnet har strukit sina kläder. Imorgon har han skolavslutning och efteråt ska vi fika i hans klassrum. Och sen, sen ska vi ta jullov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar