december 31, 2018

Om nyår, champagne och en fantastisk klänning.

Det är det sista av tjugohundraarton som sker just nu. Vi har hunnit städa och köpa mer choklad. I kylskåpet ligger champagneflaskorna på rad och väntar på att poppas, en efter en. Nyårsmakeupen är lagd och håret ligger i mjuka vågor. Naglarna är målade och tills de torkat kan jag bara sitta här. Säga hej till er, önska er ett gott nytt år.

Och berätta om min fantastiska klänning. Den är verkligen fantastisk, jag tror att jag är kär. Tänk er långa ärmar med lite vidd, tänk er samma vidd runt bysten och så slagen på en smokingkavaj. Tänk er att den har decimeterbreda band som knyts samman i en stor rosett i midjan, tänk er sen en kjol som slår ut i mjuka vågor ner längs benen och slutar halvvägs ner på vaden. Den är i ett svart tyg, glansigt men inte på något vis lätt eller tunt. Jag känner mig som en jäkla prinsessa, och det är ju ändå en ganska fin känsla.

Nyårsafton och allt. Det bor inget vemod i mig den här nyårsaftonen. Det har varit ett fint år som har gått, och jag vågar hoppas att det är ett lika fint år som väntar. Det finns inget sorgligt den här nyårsaftonen, inga spillror av någonting. Om en liten stund kommer de första gästerna börja komma och jag känner mig så glad, så förväntansfull. Som att jag verkligen längtar efter att få starta vår nyårsafton.

Gott nytt år, fina ni. Jag hoppas att tjugohundranitton behandlar oss alla väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar