december 28, 2018

Den sista fredagen i år.

Fredag. Jag vaknade vid åtta av att något slags skypemöte hände ute i vardagsrummet. Vi är lediga, men min man är först i ledet för krissituationer och nu var det en sådan. En liten stund senare hängde barnet sin ryggsäck över ryggen och åkte till sin far över helgen.

Startade således dagen i soffan, med kaffe och smörgås och tidningen. Klädde på mig och gick ut, började på Åhléns och köpte nagellack, läppstift och band att knyta upp håret i för nästan inga pengar alls. Fortsatte till systembolaget och köpte årets nyårschampagne.

Och så hem och en klocka som plötsligt var sexton, utan att något vettigt alls skett. Lade oss i sängen, med bara stjärnan i fönstret tänd, och slumrade i en god timme. Nu har vi tvingat upp oss igen. Jag ska bättra på läppstiftet och ta min man i handen, dricka rödvin och ha lite datenight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar