december 14, 2018

Kompletta.

Jag sitter hemma i soffan. Åkte aldrig in till kontoret idag, av två anledningar. Den första, som var förutbestämd, är för att min man kom hem idag. Hans mamma var ju här och hjälpte oss tidigare i veckan och hade därför fått hans nyckel, så jag var tvungen att hålla mig hemma. Det passade ganska fint, för jag vaknade snuvig och dan.

Så nu sitter jag i soffan, med benen utsträckta och datorn balanserande mot låren och julgranen rakt framför mig. Lite till vänster, vid matbordet, sitter han. Han är vänd mot mig och tittar så ofta upp från sin dator och berättar om något från de senaste dagarna. Det är så skönt att han är hemma igen. Vi har haft det bra, barnet och jag, men det är bäst så här.

Jobbet ska få ett par timmar till av oss, sen ska vi stänga ner och sjunka ner i soffan. Bara vara nära, somna tidigt och ha en helg helt utan planer. Barnet åker till sin andra pappa för att tjuvstarta julen. Han köpte tre böcker igår - en till sin pappa, en till sin pappas flickvän och en till sig själv, för då kan han ge dem en läskväll tillsammans i julklapp. Så bra grej ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar