december 11, 2018

Hemma är bäst.

Det är så obegripligt skönt att vara hemma igen. Jag rullade in på perrongen bara tio minuter försenad, det räknas knappt. Kom hem till en svärmor som gräddat ett ton plättar och till ett barn som just kommit hem från träningen. Vi kramade svärmor hej då och vinkade av henne, sen knäppte barnet igång Kalle och chokladfabriken på Netflix och så sjönk vi ner i soffan med varsin tallrik i knäet. Jag är så glad för människorna som är de mina.

Och nu står barnet i duschen och jag är redo att kalla det för en dag. Jag har bäddat rent i sängen igen och packat upp min lilla väska. Det är bara jag och barnet i några dagar nu. Det är också fint. Jag tänker risgrynsgrötsmiddagar och fler mysiga filmer, jag tänker pepparkakor och jag tänker julgran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar