december 18, 2018

Nedräkning.

Jag kommer säkert få äta upp det här, men jag tror att jag sedan ett par timmar tillbaka har klivit in i någon slags nedtrappning inför jul. Vi har konferens imorgon och på torsdag, och på fredag har barnet skolavslutning på förmiddagen samt julgodistillverkning i vårt kök på eftermiddagen. Min plan är att bara svara i telefon och på mail på fredag. Det innebär att jag precis har arbetat klart alla mina måsten och borden för året, allt är klart.

Det finns inget kvar som jag behöver göra. Jag har en prydlig liten lista som väntar på mig den andra veckan i januari, men det kommer inte ens vara några brännande punkter. Och nu precis runt hörnet är alltså det allra sista eventet, eller vad man nu ska säga, i december. En sista konferens bara, men inga fler julbord, inga fler familjemiddagar, inga fler mingel. Det är det här och sen ledighet. Inga planer, bara ett julfirande i all sin enkelhet i vår lilla kärnfamilj, helt i enlighet med hur vi alla vill ha det i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar