december 05, 2023

Rapport från en måndag.

Mina lugna dagar är över. Nåja, jag tänker fortsätta sova till sju på morgnarna och träna på luncherna, men det innebär också att datorn behöver vara framme en timme på kvällen. Men det gör ingenting, det stör inte.

Igår var jag hemma från jobbet vid halv sex, lagade mat tillsammans med min man, åt middag med mannen och barnet och pratade om dagen och sedan gick de till gymmet och jag sjönk ner i soffan med datorn i knät och arbetade färdig dagen.

Hann för övrigt, förutom att jobba en timme, att städa köket, vika in en tvätt, putsa upp två par skor, hämta ett paket och sedan promenera tillbaka med det (ena klänningen var stickig och den andra var för grön) och plantera om en blomma. Alltsammans innan klockan slagit nio. Mycket oklart var den energin kom från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar