december 13, 2023

Dagen i fyra stycken.

Jag vaknade en timme innan alarmet imorse. Hämtade en kopp kaffe och kröp tillbaka ner under täcket, läste internet och dröjde mig kvar i det varma och mjuka. Duschade, smorde in mig och klev i en klänning, fönade ut håret och sminkade mig.

Mötte barnet i köket och bestämde att vi ska baka pepparkakshus nästa vecka, ett pepparkakshus som han ritar och vi bygger. Tittade på klockan och insåg att det var en timme kvar till kontorets luciatåg. Torkade av badrum, dammade och dammsög.

Prick åtta stod jag i foajén och kände halsen snörpas ihop av en lucia som trädde fram i mörkret. Det var en musikklass som sjöng och nog det vackraste luciatåget jag nånsin sett. Grät absolut ner i glöggen.

Och nu är vi på arbetsdagens sista stund. Jag har precis avslutat ett möte och ska lämna mötesrummet, lämna kontoret, köpa en flaska rödpang och gå hem och göra oss varsin reuben till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar