december 08, 2023

Puderrosa tofflor och julmarknad i gamla stan.

Jag arbetar hemifrån idag. Har det mycket mysigt vid matbordet, med tända ljus och hyacinter och mina puderrosa flufftofflor på fötterna. De är särskilt fina till svarta strumpbyxor, stickad klänning och läppstift.

Det var meningen att jag skulle vara ledig från tresnåret, att jag skulle möta upp mina föräldrar på Skansens julmarknad, men de behövde ställa in. Det gör ingenting, vi träffar dem imorgon på min morfars åttiofemårsfest. Det blir fint.

Jag funderar på att vara ledig dagens sista timmar ändå. Att ge mig ut i det mjuka snöfallet med en bok i öronen och en kaffe i handen. Ge mig själv ett par timmars ensam promenad. Kanske gå förbi gamla stans julmarknad, kanske sjunka ner någonstans varmt och bara vara en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar