december 18, 2023

Om det sista samtalet.

Min mamma är suicidal igen. Psykakuten är inkopplad men hon vägrar bli inlagd, trots att de har frågat flera gånger. Vi har gjort en plan för julen, mina bröder och jag. Vem som bjuder dem på middag på julafton, juldagen och annandagen.

Min man berättade igår att han ofta tänker på hur tacksam han är för sitt sista samtal med sin pappa. Att de pratade om allt och ingenting, båda var glada och avslappnade, det fanns ingen irritation eller stress. 

Just det har fastnat hos honom, att det var ett fint sista samtal. Jag tar det med mig. Tänker på det i alla mina samtal med mamma, att det kan vara det sista vi har. Jag vill kunna tänka tillbaka på det med värme.

7 kommentarer:

  1. Jag känner så för dig och din familj ❤️

    SvaraRadera
  2. Åh, kära du❤
    Carina

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas så att hon accepterar hjälp och att ni alla får andas lite.<3 Tänker på er. Kram

    SvaraRadera
  4. Tänker på er och önskar att ni ska få känna lite julefrid. ❤️

    SvaraRadera
  5. Åh 💔

    Egentligen så man alltid borde tänk, att varje samtal kan vara det sista men inte blir det så i praktiken. Ändå skönt att en sådan sak kan vara tröstrikt i det mörka, att man även i det kan lyckas hitta något ”fint”, något att glädjas åt i sorgen.

    All kärlek till dig och familjen!

    LoHe

    SvaraRadera