december 15, 2023

En mörkbrun satinklänning och sockor med glitterkant.

Så vi har julfest ikväll. På en galge i bokhyllan hänger en mörkbrun satinklänning med tunna axelband. Jag kommer bära den ovanpå en tunn långärmad tröja och svarta strumpbyxor. Ett par svarta sockor med glitterkant och så platåloafers till.

Klockan är elva och jag har exakt två timmar innan nästa möte drar igång. Jag ska kliva in i duschen, föna ut håret och lägga en makeup. Äta något snabbt till lunch så att inte bubblorna stiger direkt till huvudet. Välja smycken och kliva i strumpbyxor och tröja och sedan göra det där mötet och förhoppningsvis inte glömma att inte resa mig under tiden.

Och så till sist, när klockan slår femton, kliva i klänning och skor och kyssa min man adjö och promenera till kontoret för att göra oss en julfest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar