december 12, 2023

Om att orka lite till.

Tack för era fina ord på gårdagens blogg. För att ni sa att det är okej att inte alltid orka. Ni är fantastiska ❤. Det känns bättre idag. Dels för att mamma har fått tid hos en psykolog, dels för att jag tar er på orden och värnar om det som är mitt egna.

Imorse när jag gick till jobbet stängde jag dörren bakom en man som precis satt en deg. Löpande under dagen kom rapporter om degens jäsning och gräddning. När jag kom hem låg ett gyllene bröd på köksbänken.

Och nu alldeles precis har jag mixat ihop en egen senap med honung och brynt smör. Alla ljusen är tända och från högtalarna strömmar sävlig amerikansk folkmusik. Jag funderar på att köpa julgran imorgon, en hel vecka tidigare än vad jag hade tänkt, bara för att man kan, bara för att jag vill.  

2 kommentarer:

  1. <3 fint att höra att ni tar hand om varandra och du även om dig själv. Jag har absolut ingen erfarenhet av det du går igenom men förstår den jobbiga känslan av otillräcklighet och att inte själv kunna lösa problemet. Kämpa på och vet att du är grym.

    SvaraRadera