december 30, 2023

Nyårslöftet.

Jag hade inte tänkt ha något nyårslöfte för 2024, men så läste jag hos Elsa Billgren om hennes nyårslöften och fastnade särskilt för ett: Att vara snäll. Jag ska vara snäll under 2024 (och förhoppningsvis alla år därefter). Inte för att jag har varit särskilt elak alla mina övriga år, men jag tror att alla kan vara snällare.

En ny studie visar att snälla människor är lyckligare människor. I studien fick 70 000 personer under en vecka visa konkreta prov på vänlighet. Innan och efter studien fick de svara på frågor om sitt mående och det fanns en markant ökning i resultatet efter studien.

Jag tror att det är sant, jag tror att vänlighet leder till lycka i båda ändarna. Jag tror att man blir en gladare, mer harmonisk och avslappnad människa genom att aktivt välja att vara snäll.

Jag ska vara snäll 2024.

2 kommentarer:

  1. Fint! Jag kom spontant att tänka på romanen Vänligheten. Mycket bra tycker jag. Aijvide Lindqvist har skrivit den.

    SvaraRadera
  2. Ett bra löfte tycker jag. Gott nytt år!
    Carina

    SvaraRadera