december 26, 2023

Om en god jul och en ännu godare fortsättning.

Vi fick en fin jul. Den blev precis som jag hoppades på: långsam och sävlig men aldrig tråkig. Maten var god och julklapparna de rätta. Nu är det annandagen och barnet har precis åkt till sin pappa för en veckas jullov.

Vi som är kvar här hemma har inga andra planer än att spendera halva julledigheten i sängen/soffan. Vi köpte hotellkuddar på rean igår och nu vill jag aldrig mer lämna sängen. Upptäckte dessutom precis Colleen Hoover och vill sluka alla hennes böcker.

Vill dock även alltid kunna fastna med blicken på julgranen samt ha: 1) rödvinsglaset och 2) min man, inom räckhåll och kommer därför spendera halva tiden i soffan eftersom det på torsdag levereras en ny ugn, så min man kan ta sitt brödbakande till nästa nivå.

Julledigheten sträcker sig till den andra veckan i januari, så jag räknar med att hinna äta väldigt mycket bröd. Men först: göra slut på de sista julmatsresterna och den hemmagjorda romrussinglass som finns kvar i frysen sedan gårdagens juldagsmiddag.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad är det för ugn! Jag vill veta allt om hans brödbak!

    Boktips: Adios hockeyhora av Kristina Falk och Syster av Sofia Nordin. Dessa två ungdomsböcker har jag plöjt den senaste veckan. Mycket bra tyckte jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för boktips! Ugnen är en Smeg, inget speciellt med den egentligen men det var dags för en ny. Brödbaket går bra, han har fastnat för en vikteknik som han gillar och som blir riktigt bra, så nu laboreras det mest med mjölsorter. 😁

      Radera