juli 04, 2023

Statusuppdatering.

Jag sitter i matsalen på jobbet och skriver. Klockan har precis slagit fyra och det är bara jag och IT-avdelningen kvar. Jag har precis lagt två enorma ordrar: en för det sista piffet som kommer göra kontoret mjukare och för allt som behövs i ett kök, samt en order för sånt som man bara behöver på ett kontor, som linjaler, pennor och plastmappar.

IT-människorna har placerat alla skrivbord på millimeterprecist avstånd från varandra och kryper nu under skrivborden för att koppla in och sedan gömma alla kablar. Regnet dundrar ner utanför fönstret men det gör inget, gör det bara mysigt. 

När det har slutat regna ska jag hämta en latte på Bröd & Salt sju våningar ner och promenera hem, göra mig en kväll som innehåller noll och inget jobb. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar