juli 13, 2023

Nästan som vanligt.

Jag har en arbetsdag fylld med mitt vanliga arbete. Har skjutit nästan allt som har trillat in under veckan till idag. Fint ändå att det är så pass lite att allt kan göras på en och samma dag. Har längtat hela veckan efter att bara vara min dator och jag.

Just nu längtar jag dock mest efter att klockan ska slå 10:13 så att jag kan beställa en ny latte på Bröd & Salt. Kaffemaskinen har inte installerats ännu så jag lever för och tack vare mitt kaffeabonnemang.  

På golvet bredvid mig står träningsväskan. Mitt gym ligger i botten av huset där jag numera jobbar och jag ska testa ett lunchpass för första gången. Insåg imorse att jag behöver köpa en ny väska som rymmer dator, träningskläder och handduk.

Nu när jag tänker efter måste väskan även rymma en väska i väskan. Den stora väskan kommer jag ställa i mitt skåp (som en finsnickare håller på att bygga in as we speak) men jag behöver ju något att ha hörlurar och läppstift och sånt i. Något litet nätt som kan placeras på skrivbordet och alltid vara på en armlängds avstånd.

Tusan, nu kommer jag behöva googla väskor innan jag kan ta tag i de där arbetsuppgifterna. Ska bara hämta en latte först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar