juli 03, 2023

Och utanför har det regnat hela dagen.

Så gick måndagen i vecka tjugosju. Öppnade upp kontoret för leveranser klockan sju och spenderade sedan de kommande tolv timmarna på fötter. Har tagit emot leveranser, pekat i rätt riktningar, skrubbat skrivbord, skiftat möbler i två rum, bestämt att den stora soffan som ska löpa längs med ena väggen i matsalen är alldeles för stor och således kapat en modul samt två små bord i den.

Nu sitter jag skräddare i min egen soffa. Min man har precis serverat mig en skål nudlar och kycklingbollar, dränkta i asiatisk sås och koriander. Svarar samtidigt på dagens mail och står i Mathems chattkö. Har varit nummer ett i tjugosju minuter nu. Planerar att chatta/lösa mina problem, äta upp middagen, skriva klart det här och sen är det tusan bums i säng.

Imorgon klockan sju börjar allt om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar