juli 24, 2023

Så kom vecka trettio.

Ja men hej igen. Ännu en helg har kommit och gått och en ny arbetsvecka har startats. Helgen var fin: en bror som fyllde fyrtio, en kväll med regn som smattrade mot taket, oändligt med vinflaskor som öppnades en efter en, tusen skålar med saker att äta, människor som jag tycker om runt ett långt bord.

Och så en svärmor och en svägerska i ett tyst och svalt hus. Dörren öppen ut mot det gröna, blekta spetsgardiner som långsamt fladdrar i vinden, en ständigt brummande kaffebryggare. Min man som klättrar i körsbärsträdet, jag på tå under med en skål i famnen.

Sedan kom måndagen och jag är så trött, känner hur jag behöver ensamhet, lugn och ro, att få göra ingenting. Jag har visat arbetsledaren för städet runt i lokalerna, packat upp ett fruktfat, tagit emot en lampleverans och skickat ett dussin mail. 

Klockan är snart tolv och jag tror att det får räcka för idag. Det kan nog få bli en sån vecka, en med halva dagar, kanske till och med en onsdag helt ledig. Gud vad jag hoppas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar