juli 11, 2023

Att spendera en natt och en dag.

Jag drömmer om färger på kuddfodralen till kontoret. Vaknar innan alarmet och tar upp googlandet där jag lämnade det sex timmar tidigare. Lägger till sist en order när jag inte orkar vela längre. Går upp, kliver i en klänning, sminkar mig. Hämtar min latte och promenerar till kontoret. Är där tre kvartar efter att jag lämnat sängen.

En enorm leverans med vattenglas, kaffemuggar, tallrikar och bestick kommer. Det tar hela förmiddagen att packa upp, pilla bort klistermärken, lasta in i diskmaskinen och sedan in i skåpen. Möblerar om under tiden som saker hittar sin plats. Behöver avbryta hela tiden för att öppna dörren och kvittera ut paket med tvålar, diskmedel, kontorsmaterial och gud vet vad jag egentligen har köpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar