september 11, 2021

Septemberlördag.

Så blir det lördag. Jag hinner äntligen sova ut. Vaknar långt efter nio. Hela lägenheten ligger fortfarande i tystnad. Trägolvet är svalt under mina fötter. Startar kaffebryggaren och lutar mig mot köksbänken. Drar morgonrocken tätare och betraktar de gula rosbladen som fallit ner runt den bruna Alvar Aalto-vasen. Tänker att de nästan är allra vackrast så. 

Så häller jag upp mitt kaffe och går tillbaka till sängen, väntar på att resten av lägenheten ska vakna. Läser recept, blir sugen på höstsyrliga äpplen, hämtar mer kaffe. Vid tolv hittar vi ut. Åker till söder om söder och promenerar hem. Det blir arton kilometer.

Ciabatta med salami och brie. Kaffe i soffan. Ett glas bubbel och ett barn som gör chokladbollar. En man som planerar en charkbricka till middag. Själv orkar jag inte tänka längre än till morgondagens planer. 

1 kommentar:

  1. Hej, letar du efter ett skuldsaneringslån, lån utan säkerhet, företagslån, hypotekslån, billån, studielån, personliga lån, riskkapital, etc! Jag är en privat långivare, jag ger lån till företag och privatpersoner med låga och rimliga räntor på 2%. Mejla till: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera