september 06, 2021

Alltid redo.

Barnet är krasslig när han kommer hem från sin pappa på söndagskvällen. Han säger att det inte är så farligt, att han bara är lite trött. Han går till skolan på måndagsmorgonen, men bara någon timme senare kommer han hem igen. Drar ner rullgardinen, klär av sig och somnar. 

Hans panna är varm, halsen gör ont, kroppen värker. Jag köper soppa och glass. Säger men strunta i det där när han sträcker sig efter skoldatorn på kvällen. Att det är okej att vara sjuk en dag. Krampnivån sänks av feber och vi har alla känslor utanpå. Jag ställer hans akuta epilepsimedicin längst fram i skåpet.

2 kommentarer:

  1. Åh jag förstår att du blir (lite) orolig och bra att du säger åt honom att ta det lugnt. Skolan får han fixa sedan när han mår bättre igen! Lite febernedsättande kanske skulle sitta fint? Antar att han redan tagit det... Jobbar du hemifrån imorn kanske?

    Här har vi höstens första vabperiod. Snorig ungelunge och kli i min hals. Ska göra ett självtest för covid19 imorn bara för att veta innan mina päron kommer hit om några dagar. Vi vuxna är alla fullvaccinerade men man vet ju aldrig. Vi bor i deras hus nu så ja, de får la komma hit om de vill...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, han äter febernedsättande. Det är ingen superhög temperatur, men tillräckligt för att han ska vara medtagen.

      Usch då, krya på er båda!

      Radera