augusti 15, 2021

Tillbaka igen.

Över en stol hänger en vadlång silkeskjol i svart och en mjukt stickad tröja, även den i svart. I en papperspåse bredvid min väska i hallen står ett par nya högklackade skor. Intill står mina nyputsade vita sneakers. De höga klackarna är inte gjorda för transportsträckor. 

Jag har lunchlåda förberedd, nylagt nagellack och en känsla av att hösten börjar imorgon. Jag vet att det inte är så, att vi har slutet av sommaren kvar, men det känns ändå fint på något sätt, att hösten närmar sig. 

2 kommentarer:

  1. Det är fint. Höst är minst lika mycket inställning som väder för min del, och jag har bestämt mig för att när semester än slut börjar hösten! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite samma för mig! Övergången mellan sommar och höst kan ju vara så sanslöst fin dessutom.

      Radera