augusti 19, 2021

Om att ha en framtida arkitekt.

Barnet är nästan lite fnittrig när han går till skolan. Det är sällan jag beskriver min sextonårige son som fnittrig, men idag är det vad han är. Glad över att börja på gymnasiet. Nyfiken på sina klasskompisar. Med en uppenbar känsla av att vara vuxen. 

Åtta timmar senare kommer han hem. Fortfarande glad, men även trött. De har haft namnlekar, tittat på bilder på världens (enligt arkitekturlärarens) mest fascinerande byggnader och byggt hus av sugrör och maskeringstejp. 

Han sjunker ner i soffan med ett trött leende. Vi ska spela kubb och ha mattediagnos imorgon, säger han och det är så tydligt att han har hamnat alldeles rätt. 

3 kommentarer:

  1. Så underbart och härligt! Detta är precis vad ni behöver efter en något svart sommar, tror jag. Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vet inte vad jag hade gjort om han hade känt att gymnasievalet inte blev rätt, det hade känts så tungt.

      Radera
  2. Åh, så skönt det måste kännas. Min äldsta började inte gymnasiet förrän idag (måste vara sist ut av alla i Stockholm?) och jag väntar med spänning på att hon ska komma hem och berätta. Hoppas, hoppas, hoppas det verkar bra...

    SvaraRadera