augusti 11, 2021

Mer diverse.

Vi lever det goda livet. Min mans möten börjar vid åtta, så barnet och jag smyger upp strax innan och gör frukost och tar den med tillbaka till sängen. Ligger där en timme till, äter, läser. Går till gymmet och tränar tillsammans. Äter lunch alla tre, sedan får man göra vad man vill i ett par timmar.

Vi har spenderat de två senaste eftermiddagarna på ett café, barnet och jag. Beställt kaffe och kaka och löst mattetal tillsammans. Eller mest han. Matte har alltid varit svårt för honom och vi har räknat mycket hemma. Nu börjar han en teknisk linje och jag vet inte om vi är världens hårdaste föräldrar, men vi har börjat traggla lite inför terminsstarten.

Och så går vi hem, lagar mat, dricker ett glas vin. Jag är svag för matlagning just nu. Vill mest stå framför en gryta och röra. Får hjärtknip av tanken på doften av vitlök och chili som fräser tillsammans. Vill långsamt dricka rödvin och bara njuta.

4 kommentarer:

  1. Det låter väl jättebra att han förbereder sig lite lagom inför terminsstart! hälsar läraren

    SvaraRadera
  2. så mysigt att hänga på café! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt! Har saknat det kanske allra mest under covid 😌

      Radera