augusti 16, 2021

Höstterminen nu.

Och bara så där är jag tillbaka igen. Som om jag aldrig varit borta. Klockan är sexton när jag svarar på inkorgens sista mail, sedan gör jag ingenting mer. Stänger ner programmen, ställer kaffekoppen i diskmaskinen, byter de höga klackarna mot tygskor och låter datorn glida ner i väskan. Sitter kvar vid skrivbordet ett slag innan jag vinkar hej då. 

Kommer hem, dricker en kopp kaffe, äter en banan, byter till träningskläder. Tränar bara ett kort pass. Promenerar hem i collagetröja, träningstights och birkenstock. Stannar till för att köpa ett knippe mörkröda dahlior och en flaska rött, mest för känslan av att promenera hem med en flaska vin i handen. Ställer den i skåpet, låter den vänta. Gör mig redo för en tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar