augusti 12, 2021

Nästa Katrineholm.

Jag sitter på ett tåg. Susar förbi landskapet där utanför. Åkrar med kossor, sjöar som ligger spegelblanka. Något enstaka slott. Små byar. Barnet sitter bredvid mig och är djupt försjunken i en bok. Antagligen fantasy av något slag.

Jag har förresten precis börjat läsa Järnulven av Siri Pettersson. Är bara hundra sidor in men vet redan att jag kommer älska den lika mycket som jag älskade Korpringarna. Som jag sörjde när jag läst ut den. Tänker fortfarande på Hirka och Rime ibland.

Men det var inte det jag skulle berätta. Jag skulle bara säga att vi sitter på ett tåg, barnet och jag, på väg till den lilla staden. Det är bara över dagen, för att träffa våra nära och kära. Äta mammas pannkakor, fika med brorsbarnen. Det ska bli fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar