augusti 27, 2021

Mikroblogg.

Jag har någon slags helgkänsla redan när jag vaknar. Trycker på snooze när alarmet ringer, men tänker sen att jag är vaken. Går upp och hämtar kaffe, kryper tillbaka ner under täcket och skriver de här raderna. Jag ska dra på mig löparkläderna och ge mig ut i regnet, så jag trycker på spara för nu. 

Klockan är nästan tolv och jag sitter på tunnelbanan. Nästa station är Medborgarplatsen och där ska jag gå av. Jag har kostym och sidenblus. Du ser ut som maffian, sade barnet i morse. Jag gillar det. 

Femtontrettio. Mitt kundmöte med Harvey är färdigt och vi sjunker ner i en hotellbar ett kast från kunden. Beställer varsitt glas vin och sammanfattar veckan. Det är meningen att jag ska gå vidare till ett författarsamtal, men samtalet blir djupt och vi beställer ett glas till.

Klockan arton står jag hemma i mitt kök. Rör i en stekpanna och håller ett glas rödvin i handen. Min man adderar ingredienser till mitt rörande. Barnet berättar att det första matteprovet är nästa vecka. På tallrikarna hamnar en pasta med kantareller och oxfilé.

Nu ska klockan slå nitton om en minut och jag har precis sjunkit ner i soffan med resterna i mitt rödvinsglas. Jag har skrivit det sista stycket och nu, nu trycker jag på publicera.

4 kommentarer:

  1. Fint skrivet om din dag! Min dag har varit HELT annorlunda mot fin. Jag har varit ledig för att förbereda flytt men känt mig så ömklig och öm ont aj pga vaccinationsdos 2 igår. Lite har jag fått gjort iaf. Snart sova och imorgon Flyttar Vi!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att flytten går bra och att det ömma är borta imorgon!

      Radera
  2. DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK.....

    SvaraRadera
  3. ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΟ ΔΑΝΕΙΟ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ EMAIL ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΡΕΙΑ ΣΑΣ
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    χρειάζεστε δάνειο; Ποιες είναι οι οικονομικές σας ανάγκες; Εκδίδουμε δάνεια από τουλάχιστον 1000 ευρώ έως 100.000.000,00 ευρώ κατ 'ανώτατο όριο με ευχάριστη διάρκεια που κυμαίνεται από 1 έως 50 έτη με πολύ μειωμένο επιτόκιο 2%. Χρειάζεστε επιχειρηματικό δάνειο; Χρειάζεστε προσωπικό δάνειο; Θέλετε να αγοράσετε αυτοκίνητο; Θέλετε να αναχρηματοδοτήσετε; Χρειάζεστε στεγαστικό δάνειο; Χρειάζεστε τεράστιο κεφάλαιο για να ξεκινήσετε την επιχειρηματική σας πρόταση ή επέκταση; Έχετε χάσει την ελπίδα και πιστεύετε ότι δεν υπάρχει διέξοδος και τα οικονομικά σας βάρη παραμένουν; Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για πιθανή επιχειρηματική συνεργασία Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω e-mail: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Έχουμε ένα δάνειο για εσάς ..//.

    SvaraRadera