juli 31, 2024

Sommarsällskapet

Min följeslagare den här sommaren är Linda Castillos bokserie om polisen Kate Burkholder. Det är en ny författare för mig och jag tror inte att hennes böcker har funnits översatta till svenska innan. 

Nu har min bokapp fem av böckerna i serien, dock bara som ljudböcker men eftersom ingenting är så mycket sommar som tummade pocketböcker köpte jag de i fysiskt format också och har varvat att läsa och lyssna.

Nu är jag på den femte boken och kommer snart utveckla panik över hur jag får tag på resterande böcker. Jag tror att det finns väldigt många fler nämligen. Böckerna har rätt komponenter i en bra sammansättning: lite kärlek, mycket polisarbete och en amish-twist som har lärt mig saker jag tidigare inte visste.

3 kommentarer:

  1. Tack för tips! På Storytel fanns de som e-böcker på danska, mitt tredjespråk, 15 delar. :)

    SvaraRadera
  2. Låter spännande! Lägger till det på listan!

    Lohe

    SvaraRadera
  3. Min följeslagare blev Christoffer Holst och hans miniserier till böcker, mysdeckare- perfekt för sommaren. Dessutom är han sommelier så alla hans böckar kretsar på något sätt kring mat & vin :D Har en lång tipslista över olika smak-kombinationer nu haha!

    SvaraRadera