juli 14, 2024

Nästan där

Det kvarstår bara tre punkter bland helgens måsten: rensa kylskåpet på sånt som riskerar att bli gammalt, vattna blommorna på balkongen och packa ner necessären. Den första kommer jag göra efter middagen, den andra sent ikväll och den tredje imorgonbitti.

Jag har jobbat mig genom hela listan, inklusive punkten att bli frisk. Jag sov tre timmar på dagen igår och tolv timmar inatt och det verkar ha gjort jobbet. Jag har även målat alla tjugo naglar klarröda, färgat fransar och bryn och packat väskan full med tvålar, schampo och hårinpackningar som ska få arbeta i bastun.

Jag har inte packat ner något smink. Min enda eftergift för fåfängan är en ögonfransböjare inför middagen på båten. Alla kläder som får följa med är i linne - byxor, shorts och skjortor - och mjukaste bomull - linnen och t-shirts och stickade tröjor. De ligger intill böckerna i min resväska, väntar på morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar