juli 30, 2024

Kroppen och hjärnan

Jag har haft semester i två veckor nu och behöver hela tiden stoppa min hjärna från att vandra in på jobbet. Den irrar sig hela tiden dit, in i tankar och funderingar, försöker hitta lösningar på frågor som lyftes under våren men lades på hösten att lösa.

Det är som om min hjärna har varvat ner, vilat och nu är redo igen. Den förstår inte att vi inte är där ännu, att vi har två veckor kvar att vara lediga, att vi ska vila lite till. Jobbet får vänta, semester pågår.

Jag gör mitt bästa, ligger på en filt i Hagaparken, dricker fördrinkar innan middagen, har picknickar, är uppe sent och sover länge, äter evighetsluncher på uteserveringar, sörplar iskaffe på varma trottoarer. Min kropp har semester, men hjärnan är inte övertygad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar