juli 21, 2024

Vuxenlivets alla nya beslut

Barnets studentlägenhet hyrs möblerad, men huset är nybyggt och han är den första att bo i lägenheten. Jag var inte helt beredd på hans intresse för hur lägenheten ska se ut, men det skickas bilder och det planeras och det pratas.

En dag när han kastade långa blickar mot vår fina olivolja, som står på en marmorbricka tillsammans med salt- och pepparkvarn och redskapskrus från Le Creuset, frågade jag om han vill ha en sån uppsättning som inflyttningspresent och låt oss säga så här: jag var inte beredd på att se mitt barn lysa upp så över tanken på köksprylar.

Men så var det och nu har jag precis klickat hem redskapskruset i färgen chambray, men vet inte om jag ska köpa salt och pepparkvarn i blanksvart från Le Creuset eller om jag ska köpa de i klarblått från Zassenhaus. Hans lilla lägenhet går i svart, vitt, grått, gult och blått.

Antar att barnet får bestämma, att det får bli min tur att skicka bilder och frågor till honom. Ändå himla fin grej, det får man medge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar