juli 03, 2024

Tre dagar in i juli

Onsdag. När jag vaknar vet jag inte om det är tisdag, onsdag eller torsdag. Veckorna går både långsamt och fort. Arbetstempot har saktat ner och det har gjort mig långsam men ändå försvinner dagarna en efter en. Jag försöker tänka att det är okej, för min kalender är fullbokad augusti, september och oktober.

Jag var på middag med två vänner igår. Det var det perfekta umgänget: bubbel på en uteservering, fördrink medan vi väntade på maten och så middag och rödpang och sedan ännu en drink på kvällens sista uteservering. En filt över benen när solen sjunkit bortom hustaken, ett aldrig sinande prat.

Idag regnar det ute, men det är inte kallt. Det är ett väder som jag kan tycka om emellanåt, för luften mjukas upp, blir lätt att andas. Samt att man får ha kläder på sig, för dagen svarta linnebyxor och en svart tajt långärmad topp, en scrunchie i rosa siden runt handleden och håret över axlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar