juli 04, 2024

Morgonbestyren

En av de sakerna som jag skrev om igår som gör mig långsam beror på att barnet bor hos sin pappa den här sommaren. Han har nämligen haft som stående uppgift under alla år att tömma diskmaskinen varje morgon. 

Nu när han inte är hemma så har uppgiften trillat över på mig och det i sig är ju inte tidskrävande, men problemet är att jag kommer in i ett hushållsfixande när jag istället borde vara på väg till kontoret.

Jag tömmer diskmaskinen, fyller på med de glas som hamnat i diskhon under kvällen, torkar av köksbänken, torkar av matbordet och soffbordet när jag ändå har disktrasan i handen, plockar undan någonting som hamnat bortom sin plats, kan lika gärna städa badrummen när jag ändå är i farten och plötsligt har det gått fyrtiofem minuter.

Jag har varit sen till jobbet varje dag sedan barnet flyttade hemifrån. Hundra procent hans fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar