juli 12, 2024

Semester om 3, 2, 1

Det är min sista arbetsdag innan semestern. Fyra lediga veckor väntar. Jag har svarat på alla mail, haft dagens enda möte, checkat av alla punkter på min aktivitetslista utom två: skriv autosvar på mailen och lägg in semesterhänvisning på telefonen.

Jag skriver det här, kikar i kalendern hur det ser ut när jag kommer tillbaka i augusti (väldigt fullt, tittade snabbt bort igen) och funderar på om jag borde boka massage innan vi åker till Finland. Jag har två listor som jag skulle kunna jobba vidare på: en packlista och en lista över saker som vi behöver göra innan vi åker.

Om en timme ska jag möta min man vid vårt sommarhängställe: solbänkarna på den avstängda motorvägspåfarten intill Rörstrandsgatan. Vi ska poppa en flaska champagne och fira att vi har fyra lediga veckor tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar