oktober 01, 2022

Om ett guldbröllop.

Idag har min mormor och morfar varit gifta i femtio år. Jag sitter på ett tåg till den lilla staden, en flaska champagne och ett stort fång blommor på sätet intill. De har öppet hus hela dagen och alla kommer vara där. 

Min mammas alla syskon kommer, deras barn och barnbarn också. De som fortfarande bor i Danmark, de som flyttat till andra länder. Släktingar som jag aldrig träffat, kusiner som jag umgåtts intensivt med som barn men tappat bort när vuxenlivet kom.

Jag åker ensam, för gissa vad - min man måste jobba. Fast det gör ingenting. Han tycker inte om att umgås med min familj och jag orkar inte se honom bita ihop om sina suckar. Jag har längtat efter den här dagen. Att få vara bara jag med min familj och stora brokiga släkt. 

3 kommentarer:

  1. Åh, det låter härligt! Njut🤗

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en riktigt härlig dag! Det låter som ett perfekt upplägg för det. Släpa med sig personer som inte vill är bortkastad kraft [ perfekt att han behövde jobba😉]/ Anna

    SvaraRadera
  3. Så härligt att du åker! /Maria

    SvaraRadera