oktober 20, 2022

Nuet och drömmen.

Jag har en ny fäbless för klassisk musik. Har det i bakgrunden när jag är hemma. Jag vet inte om det är för att det är mörkt när jag kommer hem, om det kanske är för känslan när man tänder ljus och häller upp ett glas vin och börjar pyssla i köket.

Den här veckan har varit så från måndag till nu. Sena arbetsdagar och mörka kvällar. Levande ljus och klassisk musik. En halvtimme på yogamattan och ett glas vin som räcker hela kvällen.

Jag drömmer om att alltid ha det så. Det är inte en omöjlig dröm, inte om vi gör slag i saken och flyttar kontoret till city. Då skulle jag kunna träna på morgonen och fortfarande vara på kontoret halv nio. Komma hem till en kväll med vin, yoga och klassisk musik vid arton. Vilket liv det hade varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar