oktober 13, 2022

Höstuniformen.

Jag har hittat min höstuniform. Nästan varje dag har jag en tunn långärmad tröja, en tjock stickad tröja under blazern och nertill varierar jag mellan vida byxor, så långa att de nästan nuddar marken, och kjolar som når ner på vaden eller nästan ingenstans alls. Höga stövlar eller loafers till.

Hemligheten bakom korta kjolar är svarta strumpbyxor som inte släpper genom minsta tecken på hud samt påklätt upptill. Långa ärmar men synliga nyckelben, åtminstone tills den tjocka stickade tröjan kommer på. Ett halsband med ett litet smycke som vilar precis i halsgropen. Ögonmakeup och läppstift, men håret i en slarvig snodd.

2 kommentarer:

  1. Jag som är sjukligt ointresserad av att shoppa men behöver nya jobbkläder - var köper du kjolar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker generellt att boozt har bra märken om man undviker de allra billigaste. Gillar även & other stories.

      Radera