oktober 24, 2022

Så redo som man kan bli.

Måndag klockan åtta. Klickar mig in i ett tvåtimmarsmöte för att låta fyra nya avtal passera genom gatening. Går från teamsmötet till duschen. Jeans och stickad tröja. Köper blommor som egentligen mest är kvistar, grenar och bär. Äter en grötlunch på Fabrique.

Måndag klockan tolv. Kliver in på Stockholmsmässan och registrerar ett workpass. Det är människor överallt, truckar och pallar, montrar byggs, folk ropar och pekar. Jag hittar vår monter. Den är precis så fin som jag vågade hoppas. Jag blir en av de som ropar och pekar, svarar på tusen frågor, berättar och instruerar.

Måndag klockan arton. Vi river bort skyddsplasten från mattan på golvet, placerar ut loungegrupperna på sina platser och ställer små sticklingsvaser på borden. När jag går därifrån vänder jag mig om, stannar och tittar, kan inte hindra ett leende.

Måndag klockan tjugo. Jag gör de allra sista inköpen på vägen hem, packar en papperspåse och ställer att vänta i hallen, svarar på dagens alla mail, skriver ett autosvar om att man hittar mig på Skyddsmässan.

Måndag klockan tjugotvå. Stryker tre vita skjortor och hänger i bokhyllan intill ett par svarta byxor, fästa i sina pressveck. Steamar tre klänningar till kvällarna, för mellan mässa och middag kommer jag bara hinna hem och genom duschen, kliva i en klänning och snabbt bättra på makeupen.

2 kommentarer: