oktober 05, 2022

På andra sidan.

Strax efter tjugoett kliver jag in genom dörren hemma. Det har varit två dagar med fjorton arbetstimmar var. Jag har en presentation, ett kundmöte, fem kvalitetskontroller och hundra mil i ryggen. Karameller från Brahehus i handväskan till barnet.

Min mailinkorg dignar över, under eftermiddagen har sms med frågor om jag sett mailen börjat trilla in, trots autosvar som berättar att jag är på tjänsteresa och är åter på torsdag. Ändå tänker jag att jag inte orkar, att det får vänta till imorgon.

Låter väskan stå kvar i hallen. Pratar med barnet medan han städar köket. Lägger mig raklång över sängen och pratar med min man när han jobbar. Duschar, borstar tänderna, drar på nattlinnet. Tillbaka till sängen, skriver det här, kämpar för att hålla ögonen öppna. Nu släcker jag. Sover om tre, två, ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar