maj 30, 2023

Vid horisonten.

Jag får en dipp, har arbetat så många timmar varje dag sedan i vintras och ser inte slutet på det. Så fort ett projekt tar slut tar nästa vid. Just nu är det etablerandet av det nya kontoret, det som blir vårt huvudkontor och behöver vara det lilla extra, som tar all min tid.

Det och chefandet. Jag vill vara en bra chef. Knäcker nästan ryggen på mig själv för att vara en bra chef. Min man tittar på mig en kväll, säger att jag nog måste vila lite snart. Jag säger att jag inte vet hur eller när. 

Han frågar när jag kan ta ett par dagar ledigt. Jag säger första veckan i augusti och han bokar tre dagar i Paris. Tänk på dig och mig i Paris när det känns tufft, säger han och det fungerar så bra, det fungerar så väldigt bra.

2 kommentarer:

  1. Var rädd om dig bara och bränn inte ut dig! Inget jobb är värt det, oavsett hur roligt och viktigt det är. Angående chefandet, man måste inte vara perfekt. Det viktigaste, tycker jag, när det gäller chefer är att de är inkännande och förstående och inte bara fokuserar på processer och resultat. Känner ju bara dig genom bloggen men är säker på att du är en ypperlig chef bara genom att vara dig själv.

    SvaraRadera