maj 05, 2023

Om livet som går och sakerna som jag äter.

Vaknar till en torsdag. Svarta vida byxor med hög midja, croppad långärmad topp som precis möter tyget i byxlinningen. Morgonens kaffe från Bröd & Salt i handen när jag promenerar Vasagatan ner för ett frukostmöte med vår kommunikationsbyrå. Fyra datorer runt ett bord, smörgåsar från Vetekatten, en timme som seglar förbi.

Hinner inte hem innan nästa möte, slår upp datorn i kontorshotellets lobby. Ännu ett möte och så ännu ett. Min man skickar ett textmeddelande. Lunch på Pressklubben? står det. Kan vara där om tio, skriver jag tillbaka.

Vi promenerar hem efteråt, jobbar färdigt dagen från matbordet. En borste genom håret, ett nytt lager läppstift när klockan slår sjutton. Möter Rachel och promenerar till Rum Club Society. En efter en trillar kontorets alla tjejer in och bordet fylls med drinkar och vinglas.

Så kommer fredagen. Morgonens kaffe i handen, promenerar Vasagatan ner till centralen. Kliver på tunnelbanan till kontoret. Möte, möte och möte. Ska vi dra iväg och äta lunch? frågar min chef och jag, Rachel och Harvey klämmer in oss i hans bil.

Eftermiddagen försvinner och plötsligt är klockan fredag eftermiddag och bara några få är kvar på kontoret. Min man skickar ett sms. Foodora? Jag tänker att jag borde laga mat, för en gångs skull borde jag laga mat. Låter fint, svarar jag.

2 kommentarer:

  1. Tycker så mycket om att läsa om dina vardagligheter. Så fint skildrat.

    SvaraRadera